Åbent brev til Ministeren

Projektleder for Åbn Åen Anders Jensen er forbrugernes repræsentant i HOFORs vand- og spildevandsselskaber fra juni 2014 til 2016:

Jeg er meget glad for den tillid I forbrugere har vist mig ved at vælge mig som jeres repræsentant. HOFOR står for at klimasikre hele Hovedstadsområdet og kommer også til at spille en stor rolle, hvis politikerne beslutter, at Ladegårdsåen skal åbnes.

Lige nu er der gang i en reform af vandsektoren og der er mange spændende muligheder for forbedringer. Forsyningsselskaberne skal have bedre mulighed for at betale for blå-grønne klimatilpasningsløsninger som Ladegårds Å og HOFOR skal ikke straffes for langsigtede investeringer i rent drikkevand for vores børn.

Det er tydeligt, at borgerne og forbrugerne ikke er blevet hørt endnu. Derfor kan det ikke gå hurtigt nok med at søge indflydelse og jeg har derfor allerede inden min tiltræden som bestyrelsesmedlem sendt et åbent brev til Ministeren.

Anders Jensen

Læs det åben brev til ministeren her.